Mønsterklasserom levert som tjeneste - Tilrettelegging i skolen for barn med hørselshemming
Research report
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2827673Utgivelsesdato
2021Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Publikasjoner fra CRIStin - SINTEF AS [5654]
- Rapporter fra SINTEF Digital [294]
- SINTEF Digital [2388]
Sammendrag
Hovedmålet med prosjektet har vært å utvikle et forslag til en helhetlig tjeneste for å tilpasse og gjennomføre tiltak for elever med nedsatt hørsel, som grunnlag for videre tjenesteinnovasjon. Prosjektet har kartlagt hvordan skoler jobber med tiltak i dag, og identifisert et behov for å kartlegge, planlegge og gjennomføre akustiske, teknologiske og pedagogiske tiltak i sammenheng. Formålet med det foreslåtte tjenesteforløpet er en tjeneste som setter skoleledere, lærere og andre interessenter bedre i stand til å bruke tilgjengelig kunnskap og veiledere for å planlegge og gjennomføre tilrettelegging. Prosjektet foreslår en tjeneste som er basert på følgende tre hovedgrep: A. Et tjenesteforløp som bidrar til at aktiviteter gjennomføres i rett tid og med rett kompetanse. B. En nettside som formilder tjenesteforløpet, og inneholder støtteverktøy for prosessen. C. En Hørselskoordinator som sørger for at aktivitetene gjennomføres i tråd med behovene til hvert enkelt barn.