Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLassemo, Eva
dc.contributor.authorMelby, Line
dc.date.accessioned2021-03-02T09:37:14Z
dc.date.available2021-03-02T09:37:14Z
dc.date.created2020-12-21T12:44:20Z
dc.date.issued2020-12
dc.identifier.isbn978-82-14-06425-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2731101
dc.description.abstractProsjektets mål har vært å gjøre en vurdering av behovet for helsesykepleiere i helsestasjons- og skolehelsetjenesten i årene framover. Prosjektet er delt inn i tre hovedtema: (1) Antall helsesykepleierstillinger på nasjonalt nivå, sett opp mot gjeldende normtall, (2) Utdanningskapasitet og muligheter for videreutdanning og (3) helsesykepleieres arbeidserfaringer. Data fra spørreundersøkelser blant ledere av helsestasjons- og skolehelsetjenesten og helsesykepleiere, samt tilbakemeldinger fra utdanningsstedene for helsesykepleie sammen med offentlige dokumenter og statistikk har utgjort grunnlaget for arbeidet. Sammenholdt med et beregnet behov for helsesykepleiere ut fra normtall og befolkningsstatistikk er det en betydelig underdekning av helsesykepleiere i helsestasjons- og skolehelsetjenesten. For få utdanningsplasser og for få stillinger er sentrale faktorer som bidrar til underdekningen.en_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherSINTEFen_US
dc.relation.ispartofSINTEF AS (ISBN starter med 978-82-14-)
dc.relation.ispartofseriesSINTEF AS (ISBN starter med 978-82-14-);
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleHelsesykepleiere i helsestasjons- og skolehelsetjenestenen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holdercopyright 2020 SINTEF Digitalen_US
dc.source.pagenumber44en_US
dc.source.issue2020:01346en_US
dc.identifier.cristin1862343
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal