Embodied Energy, Costs and Traffic in Different Settlement Patterns – Travel behaviour, housing and location preferences
Research report
Published version

View/ Open
Date
2018Metadata
Show full item recordCollections
- Publikasjoner fra CRIStin - SINTEF AS [6161]
- Rapporter fra SINTEF Community [805]
- SINTEF Community [2368]
- SINTEF Fag; SINTEF Research [108]
Abstract
The objective of this report is to provide a state-of-the-art review on relevant existing studies that could be used as a background for tool development and guidelines in the EE settlement project. The report investigates how different dwelling types and settlement patterns affect travel behaviour, including travel mode choice and travelled distances, to create the basis for assessment of residents’ transport energy needs in the project. Furthermore, an overview of mobility within and between municipalities for different age groups, and the motives for their movement, is evaluated to provide a basis for housing and location preferences among households. The report highlights the limitations of existing approaches and helps define the scope for further work in the EE settlement project.
Sammendrag
Formålet med denne rapporten er å gi en gjennomgang av "state-of-the-art" for eksisterende, relevante studier som kan brukes som et grunnlag for utviklingen av verktøyet og en veileder i prosjektet "EE Settlement": Rapporten undersøker hvordan ulike boligtyper og bosettingsmønstre påvirker reisevaner, inkludert valg av reisemåte og transportavstander. Dette danner grunnlaget for evalueringen av innbyggernes energibehov knyttet til transport i den videre utviklinga av verktøyet. Rapporten inkluderer også en oversikt over mobilitet innen og mellom kommuner for forskjellige aldersgrupper, og motivene for innbyggernes forflytning evalueres. Det gir et grunnlag for å analysere bolig- og lokasjonspreferanser for husstander. Denne rapporten har satt fokus på omfanget og begrensningene som må vurderes i det videre prosjektarbeidet.