• Barn, oppmerksomhet og sykling. Evaluering av ny opplæringsmodell basert på det vitenskapelige konseptet Mind, Brain and Education (MBE) 

      Moe, Dagfinn; Roche-Cerasi, Isabelle; Skjermo, Jo; Wigum, Jan Petter (SINTEF rapport;2021:01452, Research report, 2021)
      Hovedmålet med prosjektet var å utvikle, prøve ut og evaluere en ny opplæringsmodell for trafikkopplæring på sykkel basert på det vitenskapelige konseptet Mind, Bra in and Education (MBE), som utnytter samspillet mellom ...
    • Kunstig intelligens for høyfjellsoverganger. Sammenhengen mellom værforhold og kjørefart 

      Skjermo, Jo; Södersten, Carl-Johan; Arnesen, Petter; Dahl, Erlend; Seter, Hanne (SINTEF Rapport;2020:00429, Research report, 2020)
      Rapporten gir oversikt over utvalgte fjelloverganger i Norge, med hensyn på sammenheng mellom målt kjørefart og værforhold som medfører stengning av veien. Dette for å støtte opp om og forbedre driftsentreprenørers ...
    • Simulering av evakuering i tunnel 

      Jenssen, Gunnar; Skjermo, Jo; Hoem, Åsa Snilstveit; Arnesen, Petter; Frantzich, Håkan; Nilsson, Daniel (SINTEF;2018:01000, Research report, 2018)
    • Simulering av opphold i redningsrom 

      Jenssen, Gunnar; Moscoso, Claudia; Hoem, Åsa Snilstveit; Arnesen, Petter; Södersten, Carl; Skjermo, Jo; Karlsson, Hampus (SINTEF Rapport;2020:00013, Research report, 2020)
      Dokumentet rapporterer resultater fra en eksperimentell fullskala Virtual Reality (VR) studie med formål å simulere designkriterier for utforming og innredning av et redningsrom for å få en klarest mulig dokumentasjon av ...
    • Vurdering av smal 4-feltsveg. Skilting på smal midtdeler og avbøtende tiltak for smal vegskulder 

      Foss, Trond; Skjermo, Jo (SINTEF rapport;2021:00461, Research report, 2021)
      Samferdselsdepartementet vedtok i 2020 at det skulle åpnes for å bygge smale 4- feltsveger med et minimumsmål for midtdeler på 0,5 meter. En bredde på midtdeleren på 0,5 meter vil skape problemer mht. plassering av ...