Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJenssen, Gunnar
dc.contributor.authorRoche-Cerasi, Isabelle
dc.contributor.authorMoe, Dagfinn
dc.contributor.authorStene, Trine Marie
dc.contributor.authorMoen, Terje
dc.date.accessioned2023-03-14T11:31:16Z
dc.date.available2023-03-14T11:31:16Z
dc.date.created2023-02-07T12:53:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-82-14-07952-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3058125
dc.description.abstractDe siste årene har hatt en rask utvikling av førerstøtteapplikasjoner (ADAS) for moderne kjøretøy. Hensikten med mange av applikasjonene er at kjøretøyet varsler, støtter eller tar over kontrollen av kjøretøyet. Dette er basert på antagelsen om at førere har nok kunnskap og kompetanse for å bruke applikasjonene riktig. Manglende forståelse for applikasjonenes virkemåte og begrensninger vil kunne medvirke til ulykker ved misbruk, og kunne gi det motsatte av ønsket effekt, det vil si å redusere trafikksikkerheten. Denne rapporten gir grunnlag for å ta stilling til og vurdere behovet for revisjon av læreplan for førerkortklasse B.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherSINTEFen_US
dc.relation.ispartofseriesSINTEF;2023:00163
dc.subjectAutomatiseringen_US
dc.subjectFørerstøtteen_US
dc.subjectFøreropplæringen_US
dc.subjectFørerprøvenen_US
dc.titleAutomatisering og føreropplæringen_US
dc.title.alternativeAutomatisering og føreropplæringen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber78en_US
dc.identifier.cristin2123694
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel