Show simple item record

dc.contributor.authorLervåg, Lone-Erin
dc.contributor.authorFoss, Trond
dc.contributor.authorJenssen, Gunnar
dc.contributor.authorLillestøl, Per J.
dc.date.accessioned2021-04-07T06:58:28Z
dc.date.available2021-04-07T06:58:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-82-14-06313-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2736463
dc.description.abstractForskningsprosjektet SmartFeeder har fulgt innføringen og den første utprøvingen av selvkjørende minibusser i Norge Hensikten har vært å bygge om hvordan automatiserte kan bidra til å styrke kollektivtilbudet, for på sikt å medvirke til en omstilling av Gjennom studier av lovgrunnlag og rammebetingelser, driftserfaringer, trafikksikkerhet, brukeraksept, tjenestetilbud og næringsutvikling har prosjektet samlet og bygd kunnskap som støtter myndigheter og tjenestetilbydere i innføringen av smarte mobilitetstjenester i det norske transportsystemet. Prosjektet er gjennomført i samarbeid med Jernbanedirektøratet prosjekteier), Statens ITS Norway, Forus Mobility og Acando/CGI, Forus Mobility og Applied Autonomy, med delfinansiering av Norges forskningsråd. I tilleg har prosjektet inngått samarbeid med de fem første pilotene med selvkjørende minibuss på offentilig veg i Norge: Forus {Kolumbus), Fornebu (Obos), Gjøvik (Gjøvik kommune), Kongsberg (Kongsberg kommune) og og Oslo (Ruteren_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherSINTEFen_US
dc.relation.ispartofseriesSINTEF rapport;2020:00149
dc.subjectAutomatiserte kjøretøyen_US
dc.subjectMobiliteten_US
dc.subjectKollektivtransporten_US
dc.titleSmartfeeder: Hvordan kan smarte tilbringertjenester styrke kollektivtilbudeten_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.identifier.cristin1902379
dc.identifier.cristin1902379


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record