dc.contributor.author | Buvik, Karin | |
dc.contributor.author | Cold, Birgit | |
dc.contributor.author | Høyland, Karin | |
dc.contributor.author | Ulleberg, Hans Petter | |
dc.date.accessioned | 2015-11-22T14:07:51Z | |
dc.date.accessioned | 2016-01-07T15:09:57Z | |
dc.date.available | 2015-11-22T14:07:51Z | |
dc.date.available | 2016-01-07T15:09:57Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-536-1373-4 | |
dc.identifier.issn | 1894-1583 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2372924 | |
dc.description.abstract | Skoleanlegget har stor betydning for elevenes og lærernes hverdag. De fysiske rammene kan virke stimulerende eller hemmende for undervisning, læring og sosialt liv på skolen.
En internevaluering av skoleanlegget kan brukes ved planlegging av nye og rehabilitering av eksisterende anlegg. Kanskje kan skolen gjøre bedre bruk av sine lokaler og uterom?
SINTEF Byggforsk tilbyr med denne rapporten et evalueringsverktøy for skoler som ønsker å kartlegge brukernes erfaringer med skoleanlegget. Rapporten inneholder forslag til evalueringsmetoder og skjemaer som kan brukes under selve evalueringsprosessen. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | SINTEF akademisk forlag | |
dc.relation.ispartofseries | SINTEF Fag;14 | |
dc.subject | Arkitektur | |
dc.subject | Skoler | |
dc.subject | Funksjonalitet | |
dc.subject | Estetiske kvaliteter | |
dc.subject | Estetikk | |
dc.subject | Undervisningsbygg | |
dc.title | Internevaluering av skoleanlegg. Fokus på funksjonelle og estetiske sider | |
dc.type | Research report | |
dc.date.updated | 2015-11-22T14:07:51Z | |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.rights.holder | © 2014 SINTEF akademisk forlag | |
dc.subject.nsi | VDP::Technology: 500::Building technology: 530::Architecture and building technology: 531 | |
dc.identifier.cristin | 1108320 | |