Browsing SINTEF Digital by Issue Date
Now showing items 1-20 of 2621
-
Pressure mapping and subjective evaluation of comfort of 15 selected pressure relieving seat cushions
(SINTEF Rapport ; A6370;, Research report, 2003)STF78 A034506 The aim of this study was to establish an overview over pressure relieving and pressure distributing properties of a selection of seat cushions available in the Norwegian market, and to document level ... -
Flystøyberegninger for Hammerfest lufthavn
(SINTEF Rapport;, Research report, 2004)Det er beregnet støysonegrenser for Hammerfest Lufthavn. Støysonene er beregnet i henhold til retningslinje T-1277 fra Miljøverndepartementet. Beregningene er foretatt med programmet NORTIM som tar hensyn til topografien ... -
Sensitivity Analysis for Thermal Design and Monitoring Problems of Refractories
(Lecture, 2004)Different methods of sensitivity analysis for thermal design and monitoring problems are described and applied on furnace liningproblems. The methods used in this work are based on utilizing finite differences and sensitivity ... -
Structured Light Projection for Accurate 3D Shape Measurement
(Chapter, 2004)Structured light projection systems can be used in a wide range of applications where information about shape or shape deviations is required, from macro- to nano-scale. Systems we have developed, based on projected ... -
Sensitivity Analysis for Thermal Design and Monitoring Problems of Refractories
(Lecture, 2004)Different methods of sensitivity analysis for thermal design and monitoring problems are described and applied on furnace lining problems. The methods used in this work are based on utilizing finite differences and sensitivity ... -
Bemanning og tjenestetilbud i sykehjem
(SINTEF Rapport;STF78 A045006, Research report, 2004)ISBN: 8214035120 -
Flystøysonegrenser for Ålesund helikopterplass, Sentralsjukehuset, beregnet etter retningslinje T-1277
(Research report, 2005)STF90 A05034 Det er beregnet flystøysonegrenser for helikopterlandingsplassen ved sjukehuset i Ålesund ved hjelp av programmet NORTIM. Beregningen er foretatt i henhold til Miljøverndepartementets retningslinje T-1277. ... -
Measurement of tyre/road noise from passenger car tyres according to the EU-directive 2001/43/EC, on a number of different road surfaces.
(Research report, 2005)STF90 05135 The report presents measurements of passenger car tyres measured in 2003 and 2004. In 2003 preliminary measurements on 6 tyres on 9 different road surfaces were performed. In 2004, the measurements were ... -
Flystøysonegrenser for helikopterbasen ved Sørlandet sykehus i Arendal
(Research report, 2005)STF90 A05036 Det er beregnet støysonegrenser for helikopterlandingsplassen ved Sørlandet sykehus i Arendal etter metodene beskrevet i retningslinjene T-22/84 og T-1277 fra Miljøverndepartementet. I tillegg er det ... -
Støy fra tunnelåpninger ved Nordre avlastningsveg, Ilsvika
(Research report, 2005)STF90 A05003 I forbindelse med utbygging av Nordre avlastningsveg gjennom Trondheim, har SINTEF IKT fått i oppdrag av Statens vegvesen å vurdere støyen fra tunnelåpningene mot rundkjøringen i delområde Skjæringen. ... -
Evaluation of the QVT Merge Language Proposal
(Research report, 2005)STF90 A05045This report has identified 29 weighted evaluation criteria representing desired properties of a model to model transformation language. These criteria have been used to evaluate the current QVT Merge specification. ... -
Flystøysonegrenser for helikopterlandingsplass ved sykehuset i Tønsberg
(Research report, 2005)STF90 A05016 Det er beregnet støysonegrenser etter metodene beskrevet i retningslinje T-1277 fra Miljøverndepartementet. I tillegg er det beregnet kartleggingsgrenser relatert til forskrift til forurensningsloven ... -
Mobile Process Support Systems - Experiences from a case study
(Chapter, 2005)Work process support systems, both in the form of workflow systems and of more loosely structured systems have been widely developed and also to a large extent been taken into use in a large number of work situations. As ... -
Motorferdsel i utmark. støyberegninger
(Research report, 2005)STF90 A05131 Det er vist ved eksempler hvordan et eksisterende program for lyutbredelse kan benyttes for å visualisere støykonsekvensene av motorferdsel i utmark. For å fremskaffe nødvendig datamateriale til ... -
Flystøysonegrenser for en helikopterlandingsplass på Laderud Nordre, Saksumdal, Lillehammer.
(Research report, 2005)STF90 A05018 Det er beregnet støysonegrenser etter metodene beskrevet i retningslinje T-1277 fra Miljøverndepartementet. I tillegg er det beregnet kartleggingsgrenser relatert til forskrift til forurensningsloven ... -
Postmortem Reviews: Purpose and Approaches in Software Engineering
(Journal article; Peer reviewed, 2005)Conducting postmortems is a simple and practical method for organisational learning. Yet, not many companies have implemented such practices, and in a survey, few expressed satisfaction with how postmortems were conducted. ... -
Miljøvennlige vegdekker. Resultater fra støy- og teksturmålinger på vegdekker i Kongsvingerområdet, 2004
(Research report, 2005)STF90 A05109 Det er gjennomført støymålinger etter CPX-metoden på i alt 11 ulike vegdekker i Kongsvingerområdet, inklusive 5 tynndekker ved Rasta. I forhold til referansedekket (Ska14) gir de beste tynndekkene (Ska8) ... -
Intercomparisons of Directional Wave Spectra from ASAR, BUOYS and the WAM Model: The Co-Location Dstabase
(Research report, 2005)This report is part of the deliverable to the project Development and Application of Validated Geophysical Ocean Wave Products from ENVISAT ASAR and RA-2 Instruments (EnviWave), contract no. EVG1-CT-2001-00051. It describes ... -
Fordeling av Tolerable Hazard Rates i signalanlegg
(SINTEF Rapport;, Research report, 2005)Jernbaneverket har behov for å sette klare og etterprøvbare sikkerhetskrav til signalanleggene som inngår i jernbanenettet. Dagens krav på utstyrsnivå er under vurdering. Et alternativ er å gå over til å sette krav til ... -
Flystøyberegning for Bergen lufthavn Flesland. Støysonegrenser etter T-1277 for eksisterende rullebane og et scenario med 2 rullebaner.
(Research report, 2005)STF90 A050061 Det er beregnet flystøysonegrenser for Bergen lufthavn Flesland i henhold til retningslinje T-1277 fra Miljøverndepartementet. Beregningen er foretatt med programmet NORTIM og basert på trafikksituasjonen ...