Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorArnesen, Petter
dc.contributor.authorLandmark, Andreas D.
dc.contributor.authorHjelkrem, Odd Andre
dc.contributor.authorSödersten, Carl-Johan Hugo
dc.date.accessioned2020-05-12T06:11:48Z
dc.date.available2020-05-12T06:11:48Z
dc.date.created2020-05-11T10:41:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2653972
dc.description.abstractHovedhensikten i dette prosjektet har vært «å utforske analysemulighetene dataen fra teleoperatørene kan gi [Ruter], og sammenlikne kvaliteten på datagrunnlaget med dagens datagrunnlag fra reisevaneundersøkelsene (MIS)». Våre hovedkonklusjoner fra prosjektet er: Å bruke mobildata til å undersøke/understøtte relative endringer vil være av verdi. Mobildata representerer den datakilden der absolutte reisetall telles mest direkte, kun oppskalering fra markedsandel(er) for mobilabonnement benyttes. Det er utfordrende å sammenligne tellinger fra mobildata med mer tradisjonelle datakilder som RVU og MIS, primært knyttet til ulik definisjon av ev reise. Å bestille mobildata krever mye innsikt i konkrete problemer man skal undersøke. To ulike problemstillinger vil i de alle fleste tilfeller kreve to separate bestillingen
dc.language.isonob
dc.publisherSINTEF
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat;N-07/19
dc.titleMobility Analytics - Undersøkelse av mobildata for Ruter AS
dc.typeResearch report
dc.description.versionpublishedVersion
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200
dc.source.pagenumber38
dc.identifier.cristin1810206
dc.description.localcode102016932-2
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel