Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFinne, Håkon
dc.contributor.authorMordal, Siri
dc.contributor.authorUllern, Eli Fyhn
dc.date.accessioned2018-10-25T13:54:05Z
dc.date.available2018-10-25T13:54:05Z
dc.date.created2017-02-21T13:21:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-82-14-06201-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2569677
dc.description.abstractFaglighet, relasjonskompetanse og praksisopplæringen i fokus. Rapporten oppsummerer intervjuer med 51 informanter fra barnehager, skoler og eiersiden i fire kommuner om deres oppfatninger av studiekvalitet i lærerutdanningene. Den sammenlikner også så langt mulig med en mer omfattende survey tre år tidligere. Hovedfunnene er: - Informantene ved skoler og barnehager ser en sterkere faglighet og undervisningskompetanse hos studenter og nyutdannede enn tidligere, og lærer særlig av deres kompetanse på digital tilrettelegging - De samme informantene mener at studenter og nyutdannede nå har til dels mindre relasjonskompetanse og kunnskap/ferdigheter om forholdet til skolen som organisasjon og til foreldre og til relevante instanser utenfor skolen - Praksisopplæringen av studentene anses som viktig, og har (fortsatt) forbedringspotensial - Eiersiden er mer bevisst enn praksissiden på mulighetene for samarbeid med lærerutdanningsinstitusjonene om utvikling av utdanningen (og ikke bare av praksisopplæringen).nb_NO
dc.description.abstractOppfatning av kvalitet i lærerutdanningene 2016nb_NO
dc.language.isomisnb_NO
dc.publisherSINTEFnb_NO
dc.relation.ispartofSINTEF Rapport
dc.relation.ispartofseriesSINTEF Rapport;A28066
dc.titleOppfatning av kvalitet i lærerutdanningene 2016nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber43nb_NO
dc.identifier.cristin1452784
cristin.unitcode7401,60,55,0
cristin.unitcode7401,60,25,0
cristin.unitnameTeknologiledelse
cristin.unitnameHelse
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel