Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFinne, Håkon
dc.contributor.authorMordal, Siri
dc.contributor.authorStene, Trine Marie
dc.date.accessioned2018-09-17T12:40:17Z
dc.date.available2018-09-17T12:40:17Z
dc.date.created2014-04-09T09:47:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-82-14-05679-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2562981
dc.description.abstractFire målgruppers oppfatning av studiekvalitet i lærerutdanningene er kartlagt gjennom en stor survey våren 2013, og resultatene er sammenliknet med en tilsvbarende undersøkelse våren 2010. For målgruppene rektorer, praksislærere og lærerutdannere er det bare små utslag i oppfatningene i begge retninger. For studenter er det en tydelig tilbakegang i vurderingen av selve undervisningen, mens det er få endringer når det gjelder vurderingen av praksisopplæringen og av sammenhengene mellom teori oig praksis. Når det gjelder læringsutbytte, skårer imidlertid studenter og lærerutdannere ved de nye grunnskolelærerutdanningene kvaliteten høyere enn de samme gruppene gjorde med den gamle allmennlærerutdanningen tre år tidligere. Lærerutdanningene for barnehagene deltok for første gang i undersøkelsen i år. Førskolelærerstudentene vurderer sin utdanning mye høyere enn studenter ved de øvrige lærerutdanningene på svært mange punkter. Teoriundervisningen og praksisopplæringen går fortsatt i to kretsløp; det er store kontraster mellom de to sektorenes vurdering av seg selv og hverandre, og integrasjonen kan bli bedre. Det er et godt tegn at bedre kontakt mellom skoler/barnehager og læresteder rangeres høyt som forbedringstiltak av alle grupper, men slik var det for tre år siden også, og verken grunnskolelærerreformen eller andre tiltak i sektoren har grepet tilstrekkelig godt tak i dette.nb_NO
dc.description.abstractOppfatninger av studiekvalitet i lærerutdanningene 2013nb_NO
dc.description.abstractCRIStin post1127901nb_NO
dc.language.isomisnb_NO
dc.publisherSINTEFnb_NO
dc.relation.ispartofSINTEF Rapport
dc.relation.ispartofseriesSINTEF Rapport;A26113
dc.relation.urihttp://ivu.sintef.no/pro/gnist/default.asp?c=9776&p=8108&o1=8141&o2=74
dc.titleOppfatninger av studiekvalitet i lærerutdanningene 2013nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber162nb_NO
dc.identifier.cristin1127901
cristin.unitcode7401,60,55,0
cristin.unitcode7401,60,25,0
cristin.unitnameTeknologiledelse
cristin.unitnameHelse
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel