Blar i SINTEF Fag; SINTEF Research på emneord "VDP::Technology: 500::Building technology: 530::Architecture and building technology: 531"
Viser treff 1-6 av 6
-
Behovsstyrt ventilasjon, DCV – forutsetninger og utforming. Veileder for et energioptimalt og velfungerende anlegg
(SINTEF Fag;13, Research report, 2014)Denne veilederen skal hjelpe rådgivere og entreprenører med å beskrive, prosjektere og utføre energioptimal behovsstyrt ventilasjon -
Behovsstyrt ventilasjon, DCV – krav og overlevering. Veileder for et energioptimalt og velfungerende anlegg
(SINTEF Fag;11, Research report, 2013)Veilederen er utviklet i FoU-prosjektet "reDuCeVentilation" som står for Reduced energy use in Educational buildings with robust Demand Controlled Ventilation. Formålet med reDuCeVentilation var å utvikle konsepter med ... -
Bevisste strategier for oppgradering av boligselskaper
(SINTEF Fag;32, Research report, 2015)Rapporten sammenfatter resultatene fra forskningsprosjektet BEVISST. Med utgangspunkt i to borettslag og ett sameie har prosjektet testet strategier som kan stimulere boligselskaper til å vedta ambisiøs og energieffektiv ... -
Building integrated vertical wind turbines : Experiences from the roof of Biskop Gunnerus gate 14 in Oslo
(SINTEF Fag;19, Research report, 2014)This report describes results of the installation of vertical axis wind turbines on the topof ‘Biskop Gunnerus gate 14’ in Oslo. Measurements of wind, electricityproduction and noise were taken and correlated. The results ... -
Flerfaglig analyse av casestudier i REBO. Bærekraftig oppgradering av boligblokker
(SINTEF Fag;10, Research report, 2013)Denne rapporten er en flerfaglig analyse av funn fra casestudier av oppgraderte boligblokker. Universell utforming og energistandard er vektlagt i casestudiene. REBO er et kortnavn or Husbankensfireårige strategiske ... -
Internevaluering av skoleanlegg. Fokus på funksjonelle og estetiske sider
(SINTEF Fag;14, Research report, 2014)Skoleanlegget har stor betydning for elevenes og lærernes hverdag. De fysiske rammene kan virke stimulerende eller hemmende for undervisning, læring og sosialt liv på skolen. En internevaluering av skoleanlegget kan brukes ...