Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGranøien, Idar Ludvig Nilsen
dc.contributor.authorGelderblom, Femke B.
dc.date.accessioned2017-02-28T12:25:10Z
dc.date.available2017-02-28T12:25:10Z
dc.date.created2015-09-24T18:23:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn9788214053401
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2432341
dc.description.abstractDet er gjennomført beregninger av to alternativer for endrede ruteføringer for offshore helikopter til og fra Stavanger lufthavn Sola. Begge alternativene er sammenlignet med en oppdatert beskrivelse av dagens prosedyrer og utført med basis i trafikktallene for 2012. Støyberegningene utføres med siste versjon av beregningsprogrammet NORTIM som tar hensyn til topografi når lydutbredelsen beregnes. Resultatene presenteres i form av støykoter og tabeller med antall berørte boliger og andre bygninger med støyfølsomt bruksformål. Konklusjonen av undersøkelsen er at begge forslagene gir en økning i antall berørte ved nivåer over Lden 45 dB(A), noe større økning for optimalt alternativ enn for justert. Utslagene på total støybelastning er imidlertid relativt små. Oppdragsgiver: Oslo Lufthavn ASnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherSINTEFnb_NO
dc.relation.ispartofSINTEF Rapport
dc.relation.ispartofseriesSINTEF Rapport;
dc.titleStøyanalyser for SNAP – Southern Norway Airspace Project 2. Stavanger lufthavn Sola.nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber22nb_NO
dc.source.issueA25779nb_NO
dc.identifier.cristin1268840
dc.relation.projectStiftelsen SINTEF: 102004030nb_NO
cristin.unitcode7401,90,21,0
cristin.unitnameAkustikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel