dc.contributor.author | Haukland, Frode | |
dc.contributor.author | Granøien, Idar Ludvig Nilsen | |
dc.date.accessioned | 2016-09-23T09:45:58Z | |
dc.date.accessioned | 2016-09-26T09:32:45Z | |
dc.date.available | 2016-09-23T09:45:58Z | |
dc.date.available | 2016-09-26T09:32:45Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | SINTEF Rapport A20652, 54 p., SINTEF, 2011 | nb_NO |
dc.identifier.isbn | 9788214049909 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2410418 | |
dc.description | - | nb_NO |
dc.description.abstract | Det er gjennomført flystøyberegninger med NORTIM versjon 3.4 i samsvar med retningslinje T-1442 fra Miljøverndepartementet for Florø lufthavn. Beregningene tar utgangspunkt i trafikken for 2010 og en prognose 10 år frem i tid. Det er beregnet for flere scenarier for 10 års prognosen:1. En ren framskriving av trafikkutviklingen.2. Som 1 med utskifting av helikoptertype S61 med S92 som redningshelikopter.3. Som 2 med flytting av sivil helikopterterminal østover til området mellom flyterminal og 330-skvadronens lokasjon. 4. Som 3 med dobling av 330-skvadronens bevegelser.
Oppdragsgiver: Oslo Lufthavn AS | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.title | Beregning av støysoner etter T-1442 for Florø lufthavn | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.date.updated | 2016-09-23T09:45:58Z | |
dc.identifier.cristin | 1268235 | |
dc.relation.project | Stiftelsen SINTEF: 90E366 | nb_NO |