Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGranøien, Idar Ludvig Nilsen
dc.contributor.authorRandeberg, Rolf Tore
dc.date.accessioned2016-05-12T12:46:34Z
dc.date.accessioned2016-05-19T11:50:49Z
dc.date.available2016-05-12T12:46:34Z
dc.date.available2016-05-19T11:50:49Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationSINTEF Rapport A16678, 13 p. SINTEF rapport, 2010nb_NO
dc.identifier.isbn9788214049626
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2389784
dc.description-nb_NO
dc.description.abstractOslo Lufthavn Gardermoen søker om fornyet konsesjon for drift av flyplassen for et antall flyginger på inntil 350 000 årlige flybevegelser, tilsvarende 35 millioner passasjerer pr år. Med de nåværende prognoser er det antydet at denne trafikkmengde ikke vil oppnås før like etter 2030. Som en del av grunnlaget for konsesjonssøknaden utredes støysonegrenser i henhold til retningslinje T-1442 fra Miljøverndepartementet. Denne rapport viser kort grunnlaget for beregninger som er foretatt med NORTIM, og støysoner for det omsøkte antall bevegelser. I tillegg vises støysoner for prognosert trafikk i 2015 og 2020. I alle disse beregningene er det tatt hensyn til at en ny forskrift fra Luftfartstilsynet vil medføre omlegging av trafikkmønsteret rundt flyplassen. Oppdragsgiver: Oslo Lufthavn ASnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleStøysoner etter T-1442 for Oslo Lufthavn Gardermoen for 35 millioner passasjerer og 350 000 flybevegelser pr år.nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.date.updated2016-05-12T12:46:34Z
dc.identifier.cristin1268057
dc.relation.projectStiftelsen SINTEF: 90E356nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel