dc.contributor.author | Bustad, Joakim | |
dc.date.accessioned | 2016-05-12T12:17:34Z | |
dc.date.accessioned | 2016-05-19T11:48:57Z | |
dc.date.available | 2016-05-12T12:17:34Z | |
dc.date.available | 2016-05-19T11:48:57Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | SINTEF Rapport A15872, 13 p. SINTEF , 2010 | nb_NO |
dc.identifier.isbn | 9788214044782 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2389769 | |
dc.description | - | nb_NO |
dc.description.abstract | Denne rapporten beskriver SINTEF sin virksomhet som teknisk kontrollorgan for 2009.SINTEF ble i brev av 6. februar 2007 utpekt som teknisk kontrollorgan for alle da gjeldende delsystemer, konstituenter og moduler i henhold til EU direktivet 96/48/EF om samtrafikkevnen for det trans-europeiske høyhastighetsjernbanesystemet og EU direktivet 2001/16/EF om samtrafikkevnen for det konvensjonelle europeiske jernbanesystemet.SINTEF sin aktivitet som teknisk kontrollorgan i henhold til disse direktivene blir organisert gjennom Senter for Jernbanesertifisering (SJS). 2009 har betydd mye for SINTEF sin aktivitet som teknisk kontrollorgan. Flere av spørsmålene som nå dukker opp i forbindelse med oppdragene er ikke utredet tidligere, verken i Norden eller Europa forøvrig. Spesielt har arbeidet med Interim Statement of Conformity vært verdifull nybrottsarbeidGjennom vår deltagelse i NB-Rail er vi til stede der de faglige anbefalingene blir utarbeidet og akseptert. SINTEF er aktivt tilstede både på plenumsnivå i NB-Rail og i faggruppa for ERTMS.
Oppdragsgiver: Statens jernbanetilsyn | nb_NO |
dc.language.iso | eng | nb_NO |
dc.title | Senter for Jernbanesertifisering - Årsrapport for 2009 | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.date.updated | 2016-05-12T12:17:34Z | |
dc.identifier.cristin | 1268015 | |
dc.relation.project | Stiftelsen SINTEF: 905130.21 | nb_NO |