dc.contributor.author | Granøien, Idar Ludvig Nilsen | |
dc.date.accessioned | 2016-04-28T12:17:44Z | |
dc.date.accessioned | 2016-04-29T07:09:08Z | |
dc.date.available | 2016-04-28T12:17:44Z | |
dc.date.available | 2016-04-29T07:09:08Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.citation | SINTEF Rapport A4183, 31 p. SINTEF, 2007 | nb_NO |
dc.identifier.isbn | 9788214043822 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2387925 | |
dc.description | - | nb_NO |
dc.description.abstract | Det er beregnet nye flystøysoner for Rakkestad flyplass i henhold til retningslinje T-1442 fra Miljøverndepartementet. Beregningen er utført med NORTIM, som tar hensyn til topografi ved beregning av lydutbredelse.Beregningene er basert på at rullebanen på Rakkestad forlenges med 250 meter i syd for i alt fire trafikkscenarier: 10 000 årlige bevegelser og 20 000 årlige bevegelser med henholdsvis trafikkandel på helikopter som i 2006 (20 %) eller redusert til en tiendepart.
Oppdragsgiver: Rakkestad Flyplass AS | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.title | Flystøysoner etter T-1442 for Rakkestad flyplass | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.date.updated | 2016-04-28T12:17:44Z | |
dc.identifier.cristin | 1268991 | |
dc.relation.project | Stiftelsen SINTEF: 90E102.33 | nb_NO |