Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGranøien, Idar Ludvig Nilsen
dc.contributor.authorRandeberg, Rolf Tore
dc.date.accessioned2016-04-27T10:15:46Z
dc.date.accessioned2016-04-28T06:45:34Z
dc.date.available2016-04-27T10:15:46Z
dc.date.available2016-04-28T06:45:34Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationSINTEF Rapport A234, 44 p. SINTEF, 2006nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2387678
dc.description-nb_NO
dc.description.abstractDenne rapporten viser grunnlag for og resultater av beregninger av flystøy ved Alta lufthavn etter reglene i retningslinje T-1442 fra Miljøverndepartementet. Beregningene er foretatt med NORTIM, den norske flystøymodellen som tar hensyn til topografiens innvirkning på lydutbredelse. I tråd med retningslinjen beregnes gjennomsnitt for et helt års trafikk og utgangspunktet er trafikken for året 2005. I tillegg er beregninger gjort for en prognose for trafikk i 2015. Det nye støysonekartet viser en klar reduksjon av areal innenfor sonene sammenlignet med beregningene utført i 2001 etter retningslinje T-1277. Endringene skyldes delvis forskjellene i definisjon av støysonegenser, men også skifte av flypark fra varianter av MD80 til nyere typer B737. Det er utført spesialberegninger for å illustrere virkninger av ombygging på landsiden på flyplassen, inklusive flytting av terminalområder og etablering av taksebanesystem. Oppdragsgiver Avinor ASnb_NO
dc.titleBeregning av støysonegrenser for Alta lutfthavn etter retningslinje T-1442nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.date.updated2016-04-27T10:15:46Z
dc.identifier.cristin1352362
dc.relation.projectStiftelsen SINTEF: 90E261nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel