Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLüders, Marika
dc.contributor.authorFølstad, Asbjørn
dc.date.accessioned2017-02-03T10:06:08Z
dc.date.available2017-02-03T10:06:08Z
dc.date.created2017-01-24T15:43:01Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn9788214061277
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2429412
dc.description.abstractDenne rapporten oppsummerer resultatene fra surveyundersøkelsen som ble gjennomført i august 2015 for å undersøke status og markedspotensial for kunde-til-kunde gjenbrukstjenester i Norge. Surveyen er besvart av 807 landsrepresentative respondenter fra Norstats Internettpanel. Per i dag er nettbaserte gjenbrukstjenester mest populære blant voksne mennesker i 30- og 40-årene med hjemmeværende barn. For å utvide markedspotensialet for større deler av befolkningen anbefales følgende: Utnytt den sterke appellen tjenestene har for å bli kvitt ting man ikke lenger trenger. Legg til rette for mer automatiserte, men likevel trygge transaksjoner. Vurder å utvikle personaliserte anbefalinger basert på likes/hjerter og følgefunksjoner for å hjelpe forbrukere å finne tingene de er interessert i. For forbrukere både som selgere og kjøpere er videre både tillit og sosial påvirkning viktig for fremtidige intensjoner om bruk av slike tjenester. Oppdragsgiver: Norges forskningsråd, BIA-programmetnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherSINTEFnb_NO
dc.relation.ispartofSINTEF Rapport
dc.relation.ispartofseriesSINTEF Rapport;
dc.titleKunde-til-kunde gjenbrukstjenester i Norge. Status og markedspotensialnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber79nb_NO
dc.source.issueA27752nb_NO
dc.identifier.cristin1436885
dc.relation.projectStiftelsen SINTEF: 102005022nb_NO
cristin.unitcode7401,90,12,0
cristin.unitnameNettbaserte systemer og tjenester
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel