Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGranøien, Idar Ludvig Nilsen
dc.contributor.authorHaukland, Frode
dc.date.accessioned2016-05-10T09:17:59Z
dc.date.accessioned2016-05-11T08:36:52Z
dc.date.available2016-05-10T09:17:59Z
dc.date.available2016-05-11T08:36:52Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationSINTEF Rapport A8259, 56 p. SINTEF, 2008nb_NO
dc.identifier.isbn9788214044034
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2388994
dc.description-nb_NO
dc.description.abstractDet er gjennomført beregning av flystøy rundt Sandefjord lufthavn Torp for situasjonen i 2007 og en prognose for 2018 i henhold til reglene i retningslinje T-1442 fra Miljøverndepartementet. Beregningene er utført med programmet NORTIM, som tar hensyn til topografi ved beregning av lydutbredelse. Resultatene viser en betydelig reduksjon i areal innenfor støysonene, delvis som følge av endret regelverk fra forrige gang, men først og fremst som følge av endringer i flyflåten på sivil side og sterk reduksjon i antall bevegelser med jagerfly. Støysonene i henhold til T-1442 ligger i kommunene Stokke og Sandefjord. Det er ikke indikasjoner på at det er behov for støyreduserende tiltak på boliger rundt flyplassen sett i forhold til forurensningsforskriften.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleBeregning av støysoner etter T-1442 for Sandefjord lufthavn Torpnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.date.updated2016-05-10T09:17:59Z
dc.identifier.cristin1344294


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel