Show simple item record

dc.contributor.authorGranøien, Idar Ludvig Nilsen
dc.contributor.authorRandeberg, Rolf Tore
dc.date.accessioned2016-04-29T13:16:07Z
dc.date.accessioned2016-05-02T08:36:54Z
dc.date.available2016-04-29T13:16:07Z
dc.date.available2016-05-02T08:36:54Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationSINTEF Rapport A2568, 61 p. SINTEF, 2005nb_NO
dc.identifier.isbn8214036615
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2388149
dc.description-nb_NO
dc.description.abstractSTF90 A050061 Det er beregnet flystøysonegrenser for Bergen lufthavn Flesland i henhold til retningslinje T-1277 fra Miljøverndepartementet. Beregningen er foretatt med programmet NORTIM og basert på trafikksituasjonen sommeren 2004 og en prognose 10 år frem i tid. Beregningsgrunnlaget er en oppdatering av det grunnlag som ble benyttet i 1999, men med nye trafikktall og noen endringer i trafikkmønsteret slik Avinor har kunngjort i AIP. Sammenlignet med resultatet fra 1999 er totalt areal i støysonene gått ned, og sonene er mer avlange.Støysonekartet ligger i hovedsak i Bergen kommune, men berører også kommunene Fjell, Sund og Askøy. Disse kommunene skal i henhold til T-1277 inngå i en høringsprosess om grunnlaget for beregningen.I tillegg til støysonekartet er det også gjort en oppdatert beregning av støynivå ved boliger med referanse til kartlegging etter forurensningsforskriften.Et scenario for 2025 med ny parallell rullebane er også beregnet og vist støysonegrenser for. Oppdragsgiver: Avinor ASnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleFlystøyberegning for Bergen lufthavn Flesland. Støysonegrenser etter T-1277 for eksisterende rullebane og et scenario med 2 rullebaner.nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.date.updated2016-04-29T13:16:07Z
dc.identifier.cristin1268825
dc.relation.projectStiftelsen SINTEF: 90E232nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record