• Internevaluering av skoleanlegg. Fokus på funksjonelle og estetiske sider 

      Buvik, Karin; Cold, Birgit; Høyland, Karin; Ulleberg, Hans Petter (SINTEF Fag;14, Research report, 2014)
      Skoleanlegget har stor betydning for elevenes og lærernes hverdag. De fysiske rammene kan virke stimulerende eller hemmende for undervisning, læring og sosialt liv på skolen. En internevaluering av skoleanlegget kan brukes ...
    • Morgendagens skoler. Rom for læring, lek og utvikling 

      Wågø, Solvår Irene; Rendahl, Karin; Ulleberg, Hans Petter; Moscoso Paredes, Claudia Trinidad; Homb, Anders; Saur, Ellen (SINTEF Fag;108, Research report, 2024)
      Prosjektet «Morgendagens skoler – et samspill mellom arkitektur, pedagogikk og læring» har ved hjelp av casestudier utviklet empirisk kunnskap om hvordan skolers fysiske miljøer brukes og oppleves av forskjellige brukere, ...