Browsing SINTEF Open by Author "Buvik, Karin"
Now showing items 1-9 of 9
-
Bakgrunnsrapport i REBO. Bærekraftig oppgradering av boligblokker - med fokus på miljøvennlig energibruk og universell utforming
Berg, Berit; Buvik, Karin; Denizou, Karine; Kittang, Dag; Magnus, Eva; Thorshaug, Kristin (SINTEF Notat;7, Research report, 2013)REBO er et kortnavn for Husbankens fireårige strategiske forskningsprogram ”God boligkvalitet for alle – utfordringer og løsninger for etterkrigstidens boligblokker” 2008–2012. Denne rapporten er en bakgrunnsrapport for ... -
Bærekraftig oppgradering av boligblokker - med fokus på miljøvennlig energibruk og universell utforming. Bakgrunnsrapport – Programmets forutsetninger og utfordringer
Buvik, Karin; Denizou, Karine; Kittang, Dag; Berg, Berit; Thorshaug, Kristin; Magnus, Eva (Research report, 2009) -
Energy Upgrading of a Historical School Building in Cold Climate
Buvik, Karin; Andersen, Geir; Tangen, Sverre (Conference object; Journal article; Peer reviewed, 2015) -
Flerfaglig analyse av casestudier i REBO. Bærekraftig oppgradering av boligblokker
Kjølle, Kari; Denizou, Karine; Lien, Anne Gunnarshaug; Magnus, Eva; Buvik, Karin; Hauge, Åshild Lappegard; Klinski, Michael; Löfström, Erica; Wigenstad, Tore; Øyen, Cecilie Flyen (SINTEF Fag;10, Research report, 2013)Denne rapporten er en flerfaglig analyse av funn fra casestudier av oppgraderte boligblokker. Universell utforming og energistandard er vektlagt i casestudiene. REBO er et kortnavn or Husbankensfireårige strategiske ... -
Guidelines for energy efficiency concepts in office buildings in Norway
Haase, Matthias; Buvik, Karin; Dokka, Tor Helge; Andresen, Inger (Project report;56, Research report, 2010) -
Internevaluering av skoleanlegg . Fokus på funksjonelle og estetiske sider
Buvik, Karin; Cold, Birgit; Høyland, Karin; Ulleberg, Hans Petter (SINTEF Notat;14, Research report, 2014)Skoleanlegget har stor betydning for elevenes og lærernes hverdag. De fysiske rammene kan virke stimulerende eller hemmende for undervisning, læring og sosialt liv på skolen. En internevaluering av skoleanlegget kan brukes ... -
Kunnskapsstatus i REBO : Bærekraftig oppgradering av boligblokker – med fokus på miljøvennlig energibruk og universell utforming
Berg, Berit; Denizou, Karine; Wigenstad, Tore; Buvik, Karin; Hauge, Åshild Lappegard; Kittang, Dag; Magnus, Eva; Thorshaug, Kristin; Øyen, Cecilie Flyen; Knudsen, Wibeke (ZEB Project report; 8, Research report, 2013)REBO er et kortnavn for Husbankens fireårige strategiskeforskningsprogram ”God boligkvalitet for alle – utfordringer og løsninger foretterkrigstidens boligblokker” 2008–2012. Denne rapporten er utarbeidet som et ... -
Miljøvennlig varmeforsyning til lavenergi- og passivhus. En casestudie
Andresen, Inger; Buvik, Karin; Grini, Catherine; Sjøstrand, Karin; Thyholt, Marit; Wigenstad, Tore (Prosjektrapport (SINTEF Byggforsk);59, Research report, 2010)Fem norske byggeprosjekter med lavenergi- og passivhusstandard er analysert med fokus på valg av varmeforsyningsløsning. De ulike varmeforsyningsløsningene er vurdert i forhold til utslipp av klimagasser og privatøkonomisk ... -
Presentasjon av casestudier i REBO
Buvik, Karin; Denizou, Karine; Hauge, Åshild Lappegard; Magnus, Eva; Klinski, Michael; Wigenstad, Tore; Øyen, Cecilie Flyen; Löfström, Erica; Maltha, Mette Maren; Kjølle, Kari (SINTEF Notat;6, Research report, 2013)REBO er et kortnavn for Husbankens fireårige strategiske forskningsprogram ”God boligkvalitet for alle – utfordringer og løsninger for etterkrigstidens boligblokker” 2008–2012. I denne rapporten beskrives studier av ...