Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGranøien, Idar Ludvig Nilsen
dc.contributor.authorRandeberg, Rolf Tore
dc.date.accessioned2016-02-02T10:15:24Z
dc.date.accessioned2016-02-03T10:02:17Z
dc.date.available2016-02-02T10:15:24Z
dc.date.available2016-02-03T10:02:17Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationSINTEF rapport A224, 21 p. , SINTEF 2006nb_NO
dc.identifier.isbn8214040329
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2375803
dc.description-nb_NO
dc.description.abstractDet er beregnet støysoner fra to alternative utforminger og trafikksituasjoner for flyplassen Gullknapp i Froland kommune ved hjelp av dataprogrammet NORTIM, den norskutviklede beregningsmodellen for flystøy. Beregningene gjøres i tråd med anbefalingene knyttet til Miljøverndepartementets retningslinje T-1442. Samtidig gjøres det beregninger av støynivå på alle bolighus som ligger innefor beregningsområdet.Beregningene viser at en 1000 meters bane med hovedsakelig trafikk med propellfly vil få støysoner som totalt dekker ca 0,5 km2. For en 2300 meters bane med regulær rutetrafikk med jetfly på ca 5000 bevegelser i året, så dekker støysonene omlag 6 km2. Med denne trafikkmengden vil det være behov for å kartlegge tre bolighus med tanke på behov for tilleggsisolering av fasader i forhold til forurensningsforskriften. For alternativet med kortere bane vil det være ett av disse husene som trenger kartlegging. nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleStøyestimat for Gullknapp flyplassnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.date.updated2016-02-02T10:15:24Z
dc.identifier.cristin1268325


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel